tisdag 1 november 2011

Att Fly.

Så då var det dags igen. Ett nytt försök att delta. Det förra har hamnat i internetets evigt växande kyrkogård där GIF animationer blivit gravstenar sov vilar vid minneslunder av bloggvrak och övergivna mötesplatser.

Jag ska presentera mig lite kort och tanken med det här.
Namn: Peter.
Ålder: 25.
Ort: Hisingen.
Jobb: Ja men allt det där är oväsentligt!

Det som betyder något i denna blogg och tillflyktsort. Är just flykten och det vill säga flykten från vardagen. Resan mot något som blivit mallen för det vi jämför verkligheten mot och refererar till för att förstå det vi ser. För efter att ha växt upp på otaliga skivor så är det svårt att inte säga att den låten beskriver hela mitt liv eller den ska jag ha på min begravning, bröllop etc. Eller filmer som förklarar hur insnöad man själv, är alla känner väl någon som sagt "jag gör också alltid top 5 listor över allt" efter High Fidelity.Eller spel som tar upp all ens vakna tanketid. Jag minns själv som grabb hur pappa slog alla rekord i mitt Tetris och hur jag själv somnade sent på nätterna med Final Fantasy 7 för att vakna upp på morgonen och bara fortsätta utan att ens ha stängt av eller gå för att äta frukost. För att senare hinna spela Zelda innan jobbet som började 06:00 till att som ännu äldre beställa egna Arkad delar från japan för att bygga min alldeles egna arkad sticka. 

Ni förstår?

Ja alltså denna bloggen är tillägnad flykten som ges genom det vi ofta refererar till som Populärkultur även kallad Skräpkultur i vissa kretsar. Det lär bli ett överhängande åsiktsmakande från min sida men även om jag får som jag tänkt en gäst skribent eller två. Samt även en tanke om folk i min närhets tankar i form av intervjuer (som inte har utformats så vi får se och hoppas). Men nu bär det av en liten lätt start som kanske kan utvecklas till något fantastiskt. Har du någon egen tanke om något som bör tas upp eller avhandlas här säg bara till! Vill du ha tankar kring Marvel och dess kaotiska universums förväxlingar säg till! Om Morrisseys outropade presidentskap för tonårsångest säg till! Om MegaMans oförmåga att anpassa sig till nutiden och det oslagbara andra spelet säg till! Vilka Podcasts som ska lyssnas på säg till! Eller något helt annat? Säg till!

Som avslutande på detta något långa och ehh ganska menlösa öppningstal så tänkte jag att tipsa alla fans eller nyfikna av den tyngre musiken om att lyssna på Hisingens alldeles egna och förbisedda "Walk Through Fire". Lyssna på deras skiva "Furthest From Heaven" titelspåret finns att ladda ner på deras hemsida http://walkthroughfire.se/ fantastisk lyssning i en av dom smutsigare musik delarna i vårt avlånga land! 




På återseende! Just det ja man får fjäska i början så tyck till och kommentera

6 kommentarer:

  1. Megaman har verkligen problem att växa ur kostymen från barndomen. Han är för evigt tyngd av pixlarna. Polygonerna är inte rätt, han följer inte trenden. Runda former är 2000. Megaman är 1900.

    SvaraRadera
  2. Ja han lever och lider av sitt förflutna. Du vet ju att jag själv älskar MM2 och är väl själv del av problemet då man vill ha ett nytt fantastiskt MegaMan spel men inte vill att det ska vara annorlunda än dom gamla spelen. Hmm får hoppas Capcom får för sig att grund boota seriern. MegaMan i full HD lite som Vanquish kanske?

    SvaraRadera
  3. Hahaha. Jag vet inte om en HD kopia skulle få mig glad. Släppte de inte en fantastisk ny megaman i pixlar? Som var ogrundligt svår och jävlig. Hur som. Eftersom gillar du detta? http://www.youtube.com/watch?v=_WDyBB6REwQ

    SvaraRadera
  4. I år är det Sonicfokus, kotten fyller 20!!!

    SvaraRadera
  5. @Christian alltså en helt ny tagning på serien kanske som 3de persons plattform tänk typ nyare Mario spel fast lite vuxnare och i bländande grafik. Annars 2d så fortsätter jag förmodligen hellre spela 2an. Jo alltså MM9 och 10 är hyfsat nya och svåra men väldigt bra.
    Jepps Sleep är sjukt bra!

    @Staffe hehe jo jag vet. Och jag är pepp får kanske skriva något om det.

    SvaraRadera
  6. Tjena. Hittade dina vänliga ord om både Abandon och Walk Through Fire här. De värmer i den gråa Hisingen-vardagen. Mvh /Ufuk från Walk Through Fire och Abandon

    SvaraRadera